wtorek, 12 stycznia 2021

pH Formula EXFO Cleanse - łagodne złuszczanie z Topestetic

Fanką peelingów ziarnistych oraz zawierających wszelakie drobinki nie byłam nigdy, nawet będąc nastolatką. Zasługi w tej materii ma moja mama, wszak to ona pierwsza pokazała mi wiele lat temu (byłam może w gimnazjum...) peelingi enzymatyczne i od tej pory wiernie się ich trzymam, choć zdarzały mi się skoki w bok z produktami typu gommage, a teraz częściej stosuję kwasy. Mimo to, po enzymy zdarza mi się sięgać nadal, więc dziś chciałabym Wam napisać o pewnym bardzo uniwersalnym i delikatnym produkcie 3w1, czyli emulsji oczyszczającej pH Formula EXFO Cleanse Topestetic. Jak się ona u mnie sprawdziła? Już mówię!
pH Formula EXFO Cleanse
pH Formula EXFO Cleanse zamknięto w prostej, minimalistycznej tubie z białego plastiku. Zawiera 200 mililitrów kosmetyku, a ważny jest 12 miesięcy od otwarcia. Ma to swoje wady i zalety. Jest wygodnie i estetycznie, ale mnie - typowej sroce - trochę brakuje tu tego czegoś. Dozownik tubki nie jest niestety dobrze przemyślany, wszak otwór jest dość duży i średnio dostosowany do konsystencji produktu. Zawsze wylewa mi się zbyt dużo emulsji, a wieczko oraz wszystko wokół cały czas jest zalane kosmetykiem. Całość zamyka się "na klik", więc jest w miarę wygodnie, ale reszta wymaga dopracowania.
pH Formula EXFO Cleanse
pH Formula EXFO Cleanse posiada bardzo delikatny, mydlany zapach, który nikomu nie powinien przeszkadzać. Konsystencja kosmetyku jest stosunkowo rzadka, ale na tyle przemyślana, że nie spływa z twarzy. Co znajdziemy w składzie? Kwas laktobionowy (PHA), aminokwasy, ekstrakt z roiboos, niacynamid, witaminę B5, mocznik oraz papainę. Preparat delikatnie złuszcza, zmiękcza i nawilża skórę. Zawarty  w kosmetyku niacynamid działa z kolei przeciwzapalnie oraz przeciwtrądzikowo, zwężając ujścia gruczołów łojowych. pHFormula EXFO Cleanse zalecany jest dla każdego rodzaju skóry, szczególnie z niedoskonałościami, przebarwieniami i różnymi rodzajami trądziku. I teraz przejdźmy do meritum: produkt ten możemy stosować na trzy sposoby. Do wieczornego oczyszczania, jako peeling, masując skórę przez kilka minut, oraz jako maskę (wtedy nakładamy go na skórę, czekamy 10 minut i spłukujemy). Ja stosowałam go na wszystkie możliwe sposoby, ale najbardziej polubiłam ten ostatni, więc także od niego zacznę. Preparat nałożony na twarz nie spływa, leciutko chłodzi i dobrze się zmywa. Dodatkowo naprawdę nie szczypie w oczy :D (ja mam talent i zawsze je zaleję :P). Najmniej polubiłam się z masażem oraz typowym peelingiem, a z kolei na drugim miejscu umieściłabym formę preparatu do mycia. Wtedy skóra po użyciu tego produktu jest bardzo ładnie oczyszczona, a jednocześnie blada i niezaczerwieniona. Kolejnym plusem jest fakt, że nie czuję po użyciu żadnego nieprzyjemnego ściągnięcia, podrażnienia, pieczenia ani swędzenia. Pamiętajcie jednak, aby nie przesadzać ze złuszczaniem!
pH Formula EXFO Cleanse
Po włączeniu do mojej pielęgnacji emulsji oczyszczającej pH Formula EXFO Cleanse moja cera zdecydowanie zyskała. Kosmetyk stosowany regularnie sprawił, że moja skóra stała się wygładzona, miękka i gładka a zaskórniki zarówno te otwarte jak i zamknięte zostały usunięte (ale miałam ich nie za wiele, kilka na czole i trochę w okolicy brody), a potem przestały się pojawiać nowe. Bałam się, że pH Formula EXFO Cleanse wysuszy moją cerę, zaburzy barierę hydrolipidową, bądź wywoła podrażnienia, albo rumień, ale nic takiego na szczęście nie miało miejsca. W gruncie rzeczy nie pamiętam, kiedy ostatnio moja skóra wyglądała tak dobrze... U mnie powyższa emulsja oczyszczająca bardzo dobrze się sprawdziła, mimo faktu iż zwykło się u nas mawiać "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego" :D Jej koszt wynosi aktualnie 200zł.
Znacie emulsję pH Formula EXFO Cleanse? A może zdradzicie jaka jest Wasza ulubiona forma złuszczania martwych komórek naskórka? Czego aktualnie używacie do mycia twarzy? Lubicie produkty wielofunkcyjne? Dajcie koniecznie znać!

18 komentarzy :

  1. Nie znam zupełnie tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój drugi produkt tej marki i oba okazały się dobre 😊

      Usuń
  2. Ja przez bardzo długi czas byłam fanką peelingów ziarnistych, ale odstawiłam je całkowicie, kiedy usłyszałam, że drobinki mogą utknąć w rozszerzonych porach i zatkać je. Teraz już tylko kwasy i peelingi enzymatyczne. Ten wydaje się naprawdę dobrym produktem, ale cena dla mnie za wysoka. Myślę, że mogłabym znaleźć coś podobnego za mniejsze pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam jeszcze czegoś takiego, ale nie stosuję i nie stosowałam takich produktów ;)

      Usuń
  3. MArka znana mi z blogów, opakowania bardzo profesjonalne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aktualnie do mycia twarzy używam żelu z serii Czarna Porzeczka i Słoneczki z Nova i bardzo go lubię. Kosmetyku, o którym piszesz, nie znam, ale muszę przyznać, że mnie zaciekawiłaś i chyba go wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji poznać, ale ostatnio strasznie lubię czarną porzeczkę ;)

      Usuń
  5. Mydlany zapach by mi nie przeszkadzał, dobrze, że kosmetyk nie spływa z twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  6. To u mnie odwrotnie, zawsze używałam peelingi mechaniczne, a dopiero od kilku lat lubię też enzymatyczne. Ciekawy produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z HFORMULA E.X.F.O. Cleanse poznałam ostatnio emulsję do oczyszczania twarzy, która także spełnia się jako peeling. Tego produktu też jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej emulsji, cena orginalna jest dosyć wysoka, ale myśle że można ją znaleść na fajnych promocjach aby wypróbować. Fajna recenzja która zachęca do zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupełnie nie znam, ja prawie zawsze stawiam na enzymy, ostatnio zużyłam któreś już opakowanie Tołpy 3 enzymy, jakoś leży mi i nie jest droga :). Lubię też sięgać po peeling enzymatyczny ze sklepów z półproduktami w formie proszku, ale nie zawsze chce mi się je rozrabiać :P

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że chcesz do mnie zaglądać i czasem zostawić po sobie komentarz ;* Jeśli zaobserwujesz mojego bloga: daj znać! ;) Na pewno Cię wtedy odwiedzę :)