sobota, 8 maja 2021

Bitwa kremów z ceramidami. Dr.Jart+Ceramidin Cream vs. Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream

Ceramidy. Cóż to takiego? To naturalny składnik lipidów skóry, stanowiący ważne spoiwo wypełniające przerwy międzykomórkowe w warstwie rogowej naszego naskórka. Są one także nazywane cementem międzykomórkowym, który uszczelnia barierę hydrolipidową. Jak powszechnie wiadomo, to ona naszą skórę chroni, wzmacnia i pozwala jej się regenerować. Ceramidy są więc niezbędnym składnikiem w pielęgnacji każdego rodzaju cery. Dlaczego? Ponieważ nawilżają, odbudowują barierę lipidową, regenerują i chronią naskórek przed utratą wody. Ponadto łagodzą podrażnienia, są zbawieniem dla osób stosujących kwasy oraz retinol, a także działają przeciwzmarszczkowo. To chyba wystarczy, by stwierdzić, że warto włączyć je do swojej pielęgnacji... Przez ostatnie miesiące testowałam dla Was dwa kremy, zawierające ten cenny składnik. Droższy - Dr.Jart+Ceramidin Cream i tańszy - Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream. Postaram się więc odpowiedzieć na pytanie, czy warto zapłacić więcej...? A może taniej w tym przypadku znaczy lepiej? Albo może wszystko jedno? Zapraszam na "bitwę" kremów z ceramidami! :D
Dr.Jart+Ceramidin Cream Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream porównanie
Opis producenta

Dr.Jart+Ceramidin Cream: To głęboko nawilżający krem, wzbogacony o 5-Cera Complex (należący do marki Dr.Jart), który wzmacnia barierę ochronną skóry oraz zapobiega nadmiernej utracie wody. Ceramidy zawarte w kremie odbudowują barierę hydrolipidową skóry zapobiegając tym samym ucieczce wilgoci oraz wzmacniając jej ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo krem zawiera szereg składników, które wspomagają nawilżenie skóry takie jak: kwas hialuronowy, masło shea, probiotyk, ekstrakt z alg oraz liści eclipty Produkt niweluje suchość, szorstkość oraz uczucie dyskomfortu pozostawiając skórę wygładzoną, zmiękczoną i widocznie odżywioną.
Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream: To lekki balsam, który łagodzi i leczy podrażnioną skórę, jednocześnie równoważąc i chroniąc naturalną barierę naszej cery. Preparat zawiera 50% liści Centella Asiatica, 10000 ppm ceramidu NP i 500 ppm wyciągu z Centella Asiatica Medical Grade, który naprawia uszkodzoną skórę oraz chroni ją przed działaniem czynników zewnętrznych i wilgoci. Idealny dla wszystkich rodzajów skóry. Poza tym zawiera także witaminę B3, kwas hialuronowy, panthenol, oraz ekstrakt z nasion Cassia Obtusifolia.
Opakowanie
Dr.Jart+Ceramidin Cream: Tubka utrzymana w biało - żółtej stylistyce, wykonana z plastiku. Nakrętka jest porządna, a otwór dozuje odpowiednią ilość kosmetyku. Podczas użytkowania nie zauważyłam żadnych uszczerbków. Zawartość jest dobrze chroniona przed bakteriami ponieważ opakowanie nie zasysa powietrza. Całość zawiera 50 mililitrów i jest ważna 12 miesięcy od otwarcia.
Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream: Tubka utrzymana w biało - pomarańczowej stylistyce. Nakrętka jest średniej jakości i wygląda nieco tanio, ze względu na rodzaj plastiku z jakiego ją wykonano. Mimo to, nie widać zniszczeń tuby podczas użytkowania kremu. Opakowanie nie zasysa powietrza, więc łatwiej o higienę. Całość zawiera 80 gramów i jest ważna 12 miesięcy od otwarcia.
Dr.Jart+Ceramidin Cream Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream
Zapach
Dr.Jart+Ceramidin CreamDość intensywnie pachnie cytrusami - według mnie bergamotką. Aromat jest ładny, ale dość mocny i nie każdej osobie może on odpowiadać. Chwilę utrzymuje się na twarzy.
Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream: Krem pachnie dość intensywnie, ja czuję w nim kwiaty. Aromat mi się podoba, ale wrażliwcy mogą być nie do końca zadowoleni. Zapach chwilę utrzymuje się na twarzy
Konsystencja
Dr.Jart+Ceramidin Cream: Ma bardzo gęstą, treściwą konsystencję, która jednocześnie z zadziwiającą łatwością rozprowadza się po skórze. Nie klei się oraz bardzo szybko się wchłania pozostawiając po sobie leciutki film ochronny. Raz zrolował mi się na serum, nałożony dość grubą warstwą.
Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream: Ma konsystencję, która przypomina odrobinę połączenie kremu z żelem. Nie klei się zbyt mocno, ale potrzebuje chwilkę na wchłonięcie oraz pozostawia po sobie ochronny film. Lepiej nakładać go w miarę oszczędnie. Zaaplikowany w dużej ilości na nieodpowiedni kosmetyk, potrafi się zrolować.
Dr.Jart+Ceramidin Cream Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream
Działanie
Dr.Jart+Ceramidin Cream: Praktycznie od razu po nałożeniu kosmetyk jest w stanie ukoić ściągniętą i wysuszoną różnymi kuracjami skórę, co czyni go świetnym kandydatem do stosowania w towarzystwie kwasów oraz retinoidów. Krem stosowany przez dłuższy czas faktycznie poprawił wygląd mojej skóry. Spowodował wzrost nawilżenia, więc twarz stała się miękka, jędrna, gładsza, zmarszczki, będące efektem odwodnienia poznikały. Cera stała się po prostu ładniejsza. Wszystkie niespodzianki, oraz pozostałe po nich ślady goiły się szybciej (nawilżona skóra regeneruje się dużo sprawniej!). Jednocześnie należy dodać, że mimo tego, iż jest to produkt nawilżająco - odżywczy, nie odnotowałam żadnego wysypu niedoskonałości. Podczas stosowania kremu, niemal nie pojawiał się u mnie rumień
Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream: Praktycznie od razu po nałożeniu może ukoić ściągniętą i wysuszoną skórę. Dobrze sprawdzi się jako produkt regeneracyjny w przypadku cer suchych, odwodnionych, bądź podrażnionych substancjami aktywnymi. Krem Cosrx poprawił kondycję mojej skóry, która dzięki niemu stała się lepiej nawilżona, miękka, jędrna, oraz wygładzona. Nawet zmarszczki powstałe w wyniku odwodnienia są mniej widoczne. Dodatkowo niedoskonałości oraz przebarwienia po nich goiły się szybciej niż bez "wsparcia" (nawilżona skóra regeneruje się szybciej). Jednocześnie należy dodać, że nie zauważyłam żadnych objawów mogących sugerować tak zwane "zapchanie porów". Podczas jego stosowania, nie zauważyłam także pogorszenia jeśli chodzi o mój rumień na policzkach.
Dr.Jart+Ceramidin Cream Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream
Podsumowanie
Na dobrą sprawę oba te kremy różnią niuanse. Jakość opakowania, zapach, konsystencja, wchłanianie, rodzaj pozostawionego na twarzy filmu, oraz rzecz bardzo istotna - cena. Na Jolse Dr.Jart+ Ceramidin Cream kosztuje 38$ a Cosrx Balancium Comfort Ceramide Cream - 16$. Działanie jest jednak naprawdę na tyle zbliżone, że jeśli nie zależy Wam na ładnej tubce i nie przeszkadza cięższy film ochronny, to z powodzeniem możecie kupić Cosrx. Finalny efekt na twarzy powinien być taki sam. Jeśli istotne jest dla Was, aby krem był lekki i lubicie ładne opakowania - postawcie na Dr.Jart+. Ja niestety bardziej polubiłam ten droższy ze względy na wyższy komfort użytkowania...
Stosujecie w swojej pielęgnacji ceramidy? Lubicie kosmetyki z tym składnikiem? A może macie już swojego faworyta? Albo macie ochotę wypróbować któryś z przedstawionych tu produktów? Dajcie znać w komentarzach!

17 komentarzy :

  1. Bardzo ładnie wyczerpany temat. Może kiedyś wypróbuję Dr. Jart :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, szczególnie przy innym rodzaju cery niż sucha. Ja polubiłam się z nim dużo bardziej ;)

      Usuń
  2. Bardziej przekonuje mnie COSRX :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie umiałabym się zdecydować na jeden :D

    Ostatnio wyszperałam miniaturę kremu Good Cera Holiki i świetnie się u mnie sprawdza. Znasz go?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam, ale właśnie to jeden z kilku koreańskich kremów ceramidowych, które jeszcze mnie interesują 😁

      Usuń
  4. super porównanie, okazuje się, że nie warto przepłacać bo działanie jest zbliżone, nie miałam jeszcze żadnego z tych kosmetyków ale ceramidy nie są mi obce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku suchej cery na pewno nie warto, przy tłustej bym się zastanawiała ;)

      Usuń
  5. Dobrze, że krem stosowany przez dłuższy czas faktycznie poprawił stan Twojej skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda :) Nie chcę zapeszyć, ale jest teraz w całkiem niezłej kondycji...

      Usuń
  6. Swietne porównanie lubię takie posty. Co do kremów go ja właśnie wole takie lekkke konsystencję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To paradoksalnie powinnaś wypróbować dr.Jart+ :D

      Usuń
  7. Ale starcie :D Ja bardzo lubię lekkie formuły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadnego z tych kremów nie znam,ale po tym wpisie pewnie też zdecyduję się na ich testowanie :):

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnego z tych kremów nie miałam, ale chyba mogę napisac , że jeszcze nie miałam, gdyż na ten Dr.Jart+ Ceramidin Cream robię zakusy i nawet zapisałam go sobie na listę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe porównanie tych dwóch kremów :) nie znam żadnego z nich ale jeśli miałabym wybierać to chyba ten tańszy :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla siebie wybrałabym Dr.Jart. Opis producenta i efekt o którym Ty piszesz odpowiadałyby mojej skórze. ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że chcesz do mnie zaglądać i czasem zostawić po sobie komentarz ;* Jeśli zaobserwujesz mojego bloga: daj znać! ;) Na pewno Cię wtedy odwiedzę :)